Sivu on muuttanut uuteen osoitteeseen

Hiekkaa hiuksissa

sunnuntai 21. lokakuuta 2012

Eilen tatskatyypit heitti meidät Kutalle gangstakaarallaan bassot jytisten. Matka kesti about1-1,5 tuntia. Jätettiin tavarat hostellille (ja levitettiin ne niin, että tuli kotoisa olo) ja lähdettiinkin saman tien syömään ja rannalle katsomaan auringonlaskua. Käppäiltiin rantaviivaa pitkin ja istuttiin alas hetkeksi. Mukavaa.

Viimeinen ilta Ubudissa, meidän lempparimestassa Napi Ortissa.

Bändi, joka oli megahyvä. Laulaja-Abun ääni oli huikea! Takana oleva kitaristi (joka itseasiassa on Abun serkku ja 21-vuotias, vaikka veikkasin sitä about 16-vuotiaaksi, haha) oli myös tosi lahjakas!

Tatskatyypit ja studio. Istuvat kaverit on veljeksiä ja kolmas heidän kaveri.

Essi! Hauskaa muuten on, että me ei olla ikinä tavattu Suomessa. Tutustuttiin Berliinissä viime uutena vuotena ja nyt sitten täällä tavataan livenä vasta toista kertaa :)

Jatkettiin kävelyä kaupungilla, ajatuksena suunnata lauantai-illan viettoon johonkin mukavaan kuppilaan. Päädyttiinkin melkoiselle biletielle ja valittiin sieltä paikka, jossa oli happy hour keskiyöhön saakka, kaksi yhden hinnalla. Meinattiin jo lähteä sieltä (musiikki oli jotain ihan karmivaa, true gangstaräppiä), mutta jäätiinkin kun kolme paikallista ilmaantui paikalle ja kunnon hip hop-battle valtasi tanssilattian. Se oli niin makean näköistä, sillä tyypit olivat oikeasti tosi tosi tosi taitavia. Toivoin jo että itsekin olisin osannut tanssia, niin hauskalta se näytti. Jumahdettiin sitten kuitenkin samaan paikkaan ja musiikkikin alkoi parantua. Kutan maine aussien Ibizana alkoi pikku hiljaa aueta mulle. En uskonut, että suomalaisiakin pahempia känniääliöitä todellakin löytyisi, mutta kyllä nyt aussit vie voiton 6-0. Ilta oli kokonaisuudessaan kuitenkin ihan hauska ja palailtiin kahden maissa majapaikkaan. Yksi niistä kolmesta tanssijasta, Rama, heitti meidät moottoripyörällään, minä ja Essi molemmat takana kyydissä ja hienosti riitti tilaa! :D

Happy Hourin aikaan tollasen pullodrinkin sai n.2 euron hintaan. Kätevää.

Tänään ei jaksettu nousta edes aamupalalle, vaan nukuttiin univelkoja pois melkein kahteentoista. Käytiin heti syömässä ja suunta rantsua kohti! Essillä ei ole oikein flaksi käynyt nyt meidän ruokailujen suhteen: eilen sen annoksesta puuttui kokonaan kana (asia kyllä saatiin korjattua), tänään päivällä pizza ei ollut oikein minkään makuista ja illalla keitto oli älyttömän tulista. Itse olen taas sattumalta syönyt vaan kaikkea hyvää. En vaan vieläkään oikein tajua, miten täällä on varaa mennä hienoihinkin ravintoloihin syömään, hintataso on niin eri kuin Suomessa. Tyypillisesti ruokalasku on juomineen n. 3,50-6e, ja nyt ollaan tosiaan käyty syömässä täällä Kutalla vähän "hienommissa" rafloissa.

Matkalla tosiaan käytiin vielä kampaamossa, sillä mun piti leikkauttaa otsista, koska näkyvyys on alkanut olla vähän heikko. Kampaaja-Lucas oli mahtava tyyppi ja saatiinkin siltä tähänastisen reissun ehkä mukavin kohteliaisuus. Hänen mukaansa heti sisään astuttuamme meistä näki, ettei olla ausseja, koska oltiin kuulemma niin avoimen ja iloisen oloisia tyyppejä. Aussit ilmeisesti tulevat tänne nokat pystyssä bailaamaan eivätkä aina ole niin ystävällisiä paikallisille. Täällä meitä on pariin otteeseen veikattu venäläisiksikin, sillä niitä ilmeisesti myös täällä riittää, ja Australia on heti suljettu aina pois, koska ei puhuta englantia keskenämme.

Rannalla vierähtikin loppupäivä, sillä nyt alkoi operaatio täydellinen rusketus! Grillattiin itseämme, uitiin ja nautiskeltiin auringosta. Huomattiin, että paikalliset (ja jotkut aasialaisturistit) räpsi meistä kuvia, mikä oli vähän epämukavaa. Pari tyyppiä tuli jopa kysymään, saako meitä kuvata. No ei saa. Mutta onhan vaaleaihoinen nainen bikineissä tietysti tosi eksoottinen näky...

Todiste Elinalle, että mä todellakin käytän sen antamaa hiusten uv-suojaa!  Huoh, kampaajakaverit...:D

Ehkä hurmaavin koira ikinä! Se juoksenteli rantavedessä, pötköttelin välillä vedessä, kaivoi kuoppia ja riehui. Ihana!

Illallisella, nam!

Siivooja oli söpösti asetellut mun yökkärin ja silkkimakuupussin

Illalla pakattiin kimpsut kasaan, käytiin syömässä ja käveltiin matalalle majallemme. Matkalla vähän shoppailtiin katukojuissa ja treenattiin tinkimistaitojamme; mukaan tarttuivat toppi, kaulakoru, rannekoru, rantaläpsyt ja kangaskassi. Nyt hetken huilimisen jälkeen suunnataan takaisin kaupungille ja Kutan yöhön...

Tunnisteet: , , ,

21. lokakuuta 2012 klo 21.04 , Blogger Elina kirjoitti...

Jesss! <3 Nyt olen saanut mielenrauhan :D

22. lokakuuta 2012 klo 5.23 , Blogger Laura kirjoitti...